Recenze Sniper: Ghost Warrior 2

26.03.2013 11:49

Kořeny:

Je to již pár let, co polské studio City Interactive vydalo hru pro fanoušky nejobávanějších vojáků na bojišti, kterou známe z české distribuce jako Sniper: Skrytý bojovník. Bylo to poměrně slušná budgetovka za pár korun, která sice měla chyby, ale poměr cena/zábava byl velice slušný.

Co nabízí nový díl?

Po masivní marketingové kampani, která vydání předcházela přišlo něco co asi čekal málokdo. Vývojáři se chvástají, že hra běží na CryEngine3, že má dokonale propracovanou balistiku zbraní, že údajně máme k dispozici vozidla.

Jak to je ve skutečnosti:

CryEngine3 hra opravdu má. Vypadá dobře, ale Crysis3 od toho nečekejte. Celkové grafiké zpracování je slušné, ale hodně připomíná první díl, který ovšem neběžel na CryEngine3. Zvlášť graficky odporné mi příjde vyobrazení krve protivníků po zásahu. Barevně to jako krev rozhodně nevypadá a i rozstříknutí vypadá dosti divně - přirovnal bych ho k akčním hrám z roku cca 2002. Tohle se klukům z City Interactive nepovedlo ani trochu. Lokace ve hře jsou klasické tunelovité uličky. Vždy když máte za úkol vyčistit nějaké prostranství, tak jako by to někdo dopředu věděl a připravil vám krásné místečko s výhledem. Jako bonus mi k tomu dal minimapu a na ní mi ukázal všechny nepřátele s dostatečným předstihem. Co víc by si každý sniper mohl přát...

Nepřátelé? Žádní nejsou...

Samotnou kapitolou jsou nepřátelé. Ve hře jich odpravíte k nebeské bráně značné množství, ale 80% z nich jsou jen terče, které tupě civí do zdi před sebou, popř. stojí v nějaké chodbě vždy zády k vám. Dále musím pominout fakt, že jsou naprosto hluší, protože je neupozorní ani šum za zády nebo rozprskávající se hlava kolegy, který stál opodál. Nevadí pojďme dál. Úsměvná scéna nastala v části hry, odehrávájící se v Sarajevu. Odstřelil jsem pár cílů a z vysílačky se ozvalo, že mi do zad běží posily. Přemístil jsem se tedy na výhodnou pozici a postupně asi 10 přibíhajících vojáků poslal do pekel. Zůstali mi dva, kteří mě odhalili: volali "snajper, snajper" a stáli zcela nekrytí na náměstíčku poblíž kašny. Následovaly dva výstřely a ony volající terče se skácely k zemi s průstřelem žaludku. Za celou hru, si vybavuji jediného vojáka, který mě nemile překvapil a poslal dávkou ze svého samopalu k zemi. Procházím budovou, v hlavě už mám zarytý zvyk, že nepřátelé stojí zásadně zády a 200 metrů dopředu je vidím na minimapě. Jdu ke dveřím, které náhle rozrazí a tam stojí týpek a už do mě solí několik včeliček ráže 7,62mm. Další věcí, kterou jsem u nepřátel zaregistroval je snad maximálně 5 obličejů. Jinak pořád ty stejné dokola. Pokud by se nějak stalo, že byste spustili poplach a nepřátelé vás odhalili, tak nepočítejte s nějakými přestřelkami na blízko. Pokud na vás někdo vystřelí z bezprostřední vzdálenosti, končíte okamžitě na zemi.

Příběh a prostředí:

Příběhová linka je docela dobře zpracovaná. Vše se odvíjí od stopování biologických zbraní v rukách pašeráků s drobným a nečekaným zvratem. Nebudu spoilerovat, zahrajete a uvidíte :) Kampaň je rozdělena do tří aktů a každý z nich se odehrává v rozdílné lokaci. První akt nás zavede na Filipíny. Džungle, bažiny, močály, stromové městečka nepřátel a pár scenérií jako by vypadly z oka Far Cry 3. Chybí ovšem jakákoliv fauna, džungle je tak strašně suchá a neživá. Pozitivem tohoto aktu jsou scény, kdy vybaveni půl palcovou odstřelovačkou kryjte útočný tým na protějším kopci - tohle se povedlo. Ovšem, v zápětí se objevuje fatální chyba. Potom co vystřílíte asi 20 ran z tohoto kanonu a přesunete se asi o 100 metrů dále herním koridorem, narazíte na početnou skupinku nepřátel, kteří by museli být naprosto hluší, aby neslyšeli na 100 metrů výstřely z M107. Druhý akt je se odehrává v Sarajevu během občanské války. Tahle část je nejlepší. Rozbombardované město, spousty trosek domů, díry ve zdech, stoky, kanály - snipera ráj. Dobře zpracovaný je zde i příběh, částí mise Vás provádí jeden z místních. Z druhého aktu bych vyzdvihnul přestřelky s odstřelovači v místní škole, v knihovně a v parku. Na začátku aktu se budete muset skrývat před nepřátelskou patrolou - těchto misí mohlo být v kampani více. Celá sniperská práce v téhle hře je jen o střílení - což je škoda. Rozhodně bych uvítal i nějaké navádění dělostřelectva nebo letadel na cíl pomocí laseru, více plížících misí či tichý odstřel jednoho důstojníka namísto celého tábora.

Chceš-li být chirurg, budeš potřebovat nástroje:

Nástrojů je zde bohužel dost málo a nemáme možnost si je před misí vybrat. V kampani se ukáže jen AX338, M24, M200 Cheytac a pokud oberete nepřátelského snipera tak SVD Dragunov. Všechny jsou opatřené tlumičem, takže můžete střílet z bezprostřední vzdálenosti, aniž by o vás nepřátelé veděli. Sbírku doplňuje záložní pistole, jak jinak než s tlumičem a nůž. Pro plnění speciálních úkolů máte k dispozici C4, ale ty lze uložit vždy jen na předem určené místo. Při střelbě se projevuje vliv větru, stejně tak jako tomu bylo v prvním díle. Na první dvě obtížnosti se vám v zaměřovači objevuje pomocný červený bod, který znázorňuje kam vystřelená kulka dopadne.

Seřaďte se do dvojic, půjdeme:

Hra vás celou dobu vede doslova za ručičku - jako ve školce. Na nižší obtížnosti máte tolik pomocných asistentu, že pomalu jen mačkáte čudlík pro výstřel. V zaměřovači se zobrazuje červený puntík, nepřátelé ve vaší lokalitě se vám zobrazí na minimapě, parťák vám většinou přesně definuje pořadí na koho střílet, parťák je nesmrtelný!, u mapy máte detection meter čili detektor odhalení, i v úzkém koridoru vás vedou waypointy, nepřátelé jsou hluší, slepí a hloupí. Na pár metrů neslyší výstřel z .50 cal, trasy pochůzek vetšinou končí tak, že voják čučí do zdi, někteří si nic nedělají z toho, že kamarádovi vedle ulítne hlava.

Závěr:

Hra to není dokonalá ani průměrná, patří spíše do podprůměru. Dle mého názoru oproti prvnímu dílu nepřinesla nic nového a hráče vede za ručičku od začátku do konce. Když připočítám fakt, že nepřátelé jsou opravdu dementní, vyjde nám z toho ničím nezajímavá střílečka pro fandy odstřelovačů, která stejně za pár měsíců upadne v zapomnění. Co klukům ze City Interactive opravdu nevyšlo, je cena. Hra mi připadne úplně stejná jako první díl, který stál nějakých 250 kč. Tím, že si licencovali pro dvojku CryEngine3, vzrostla cena na 800 kč, což je tohle dílů opravdu přemrštěná cena a hra kvalit za ty peníze určitě nedosahuje.

Hodnocení:

4/10